Direct naar inhoud
warning

Bel ons op nieuwe tijden!*
Vanaf maandag 2 september
belt u ons op werkdagen tussen 08.30 uur en 15.00 uur. 

Van 08.30 uur tot 16.30 uur blijven we bereikbaar via WhatsApp, chat of mail. Voor spoed kunt u ons altijd bellen op 076 – 5 644 644. Meer informatie 

*Lees onze aangepaste openingstijden tijdens de feestdagen

Plaatsing nieuwe antennes op onze woongebouwen

Een wereld zonder mobiel bellen en internetten? We kunnen het ons niet meer voorstellen. Hoe meer draadloze apparaten we gebruiken, hoe meer antennes er nodig zijn. Laurentius werkt graag mee aan goede bereikbaarheid in haar wijken. Wat betekent dit voor u als bewoner?

Onze woongebouwen zijn geschikt voor het plaatsen van vergunningsvrije antenne-installaties. Ook is het antennebeleid van Laurentius zorgvuldig afgestemd met onze huurderskoepel. Hoe werkt het precies? 

Ons stappenplan

Komt er een antenne op het dak van het woongebouw van uw huurappartement? Dan kunt u voor of tegen stemmen via de instemmingsprocedure. Dit is een wettelijke afspraak uit het Antenneconvenant. Deze procedure geldt niet bij het vervangen of uitbreiden van bestaande antennes én geldt alleen voor bewoners van het woongebouw en niet voor omwonenden.  

Deze stappen doorloopt Laurentius bij een nieuwe aanvraag: 

  • Alle bewoners ontvangen vooraf een brief of mail van Laurentius. 

  • Elk huisadres in het woongebouw krijgt één stemformulier. 

  • Ieder huisadres mag één formulier indienen. 

  • Reageert iemand niet, dan geldt dit als ‘geen bezwaar’. 

  • Stemt meer dan 50% van de bewoners in, dan heeft Laurentius vijf jaar de tijd om de antenne te plaatsen. Als dat niet gebeurt, vervalt de instemming. 

  • Stemt de meerderheid van alle aangeschreven adressen tegen? Dan geeft Laurentius geen toestemming aan de mobiele operator voor een antenneplaatsing op het woongebouw.


U bent het na de procedure niet eens met het besluit

Dan kunt u onderbouwd bezwaar maken tegen een voorgenomen antenneplaatsing.

Zo werkt het:

Veelgestelde vragen