Direct naar inhoud

De huur

Voor het gebruik van uw woning betaalt u elke maand huur. U kiest zelf hoe u deze huur betaalt, bijvoorbeeld via automatische incasso. Zo betaalt u altijd op tijd en heeft u er nauwelijks omkijken naar! U mag ook kiezen voor een andere betaalmethode. 

Wanneer betaalt u de huur?

U betaalt uw huur altijd vooraf, vóór de eerste dag van de maand. Lukt het niet om op tijd te betalen? Neem op tijd contact met met onze afdeling huurincasso, telefoonnummer 076- 5 644 644 of incasso@laurentiuswonen.nl. In een vroeg stadium kunnen we makkelijker een oplossing vinden door bijvoorbeeld een betalingsregeling te treffen. Huurachterstand is niet alleen vervelend maar ook een probleem dat elke maand groter wordt.

Uw huurovereenkomst

Als u een woning en/of parkeerplaats van ons huurt, tekent u een huurovereenkomst.

Aanvulling via huurtoeslag

Heeft u een laag inkomen? Dan komt u misschien in aanmerking voor huurtoeslag via de Belastingdienst.

Uw huur opzeggen?

Neem contact op met Laurentius als u uw huur wilt opzeggen.

Huurverhoging

Elk jaar stelt de regering vast met welk percentage de huren maximaal omhoog mogen. De jaarlijkse huurverhoging gaat altijd in vanaf 1 juli. Welke huurverhoging voor u van toepassing is, hangt af van wat u van ons huurt.

Servicekosten zijn bijvoorbeeld de kosten voor schoonmaak en licht in de hal van het gebouw. Niet iedereen heeft servicekosten.

Veel gevraagd over De huur

  • Servicekosten zijn vergoedingen of voorschotten die we maandelijks, naast uw huur, bij u in rekening brengen. U betaalt hiermee voor extra goederen of diensten die wij leveren. Servicekosten waar u aan meebetaalt kunt u vinden in uw huurcontract

  • Het afrekeningsjaar loopt van 1 januari t/m 31 december. De jaarafrekening volgt uiterlijk binnen zes maanden ná afloop van de afrekeningsperiode. Dus vóór 1 juli 2024 ontvangt u de jaarafrekening over de periode van 1 januari t/m 31 december 2024.