Direct naar inhoud
warning

Bel ons op nieuwe tijden!*
Vanaf maandag 2 september
belt u ons op werkdagen tussen 08.30 uur en 15.00 uur. 

Van 08.30 uur tot 16.30 uur blijven we bereikbaar via WhatsApp, chat of mail. Voor spoed kunt u ons altijd bellen op 076 – 5 644 644. Meer informatie 

*Lees onze aangepaste openingstijden tijdens de feestdagen

De huur

Voor het gebruik van uw woning betaalt u elke maand huur. U kiest zelf hoe u deze huur betaalt, bijvoorbeeld via automatische incasso. Zo betaalt u altijd op tijd en heeft u er nauwelijks omkijken naar! U mag ook kiezen voor een andere betaalmethode. 

Wanneer betaalt u de huur?

U betaalt uw huur altijd vooraf, vóór de eerste dag van de maand. Lukt het niet om op tijd te betalen? Neem op tijd contact met met onze afdeling huurincasso, telefoonnummer 076- 5 644 644 of incasso@laurentiuswonen.nl. In een vroeg stadium kunnen we makkelijker een oplossing vinden door bijvoorbeeld een betalingsregeling te treffen. Huurachterstand is niet alleen vervelend maar ook een probleem dat elke maand groter wordt.

Uw huurovereenkomst

Als u een woning en/of parkeerplaats van ons huurt, tekent u een huurovereenkomst.

Aanvulling via huurtoeslag

Heeft u een laag inkomen? Dan komt u misschien in aanmerking voor huurtoeslag via de Belastingdienst.

Uw huur opzeggen?

Neem contact op met Laurentius als u uw huur wilt opzeggen.

Huurverhoging

Elk jaar stelt de regering vast met welk percentage de huren maximaal omhoog mogen. De jaarlijkse huurverhoging gaat altijd in vanaf 1 juli. Welke huurverhoging voor u van toepassing is, hangt af van wat u van ons huurt.

Servicekosten zijn bijvoorbeeld de kosten voor schoonmaak en licht in de hal van het gebouw. Niet iedereen heeft servicekosten.