Direct naar inhoud
warning

Bel ons op nieuwe tijden!*
Vanaf maandag 2 september
belt u ons op werkdagen tussen 08.30 uur en 15.00 uur. 

Van 08.30 uur tot 16.30 uur blijven we bereikbaar via WhatsApp, chat of mail. Voor spoed kunt u ons altijd bellen op 076 – 5 644 644. Meer informatie 

*Lees onze aangepaste openingstijden tijdens de feestdagen

Wie doet en betaalt wat staat in het onderhouds ABC

Als bewoner bent u zelf verantwoordelijk voor kleine woningreparaties. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Een lekkende kraan.
  • Ontstoppen van de afvoer.
  • Ontluchten en bijvullen van de cv-ketel.

In het Besluit kleine herstellingen (als onderdeel van het Burgerlijk Wetboek) is de onderhoudsplicht tussen u als bewoner en Laurentius als verhuurder geregeld.

Wilt u weten welke reparaties u zelf doet en welke Laurentius doet?

Bekijk het onderhouds ABC (pdf) 

Reparaties die door onzorgvuldig gebruik of door opzet van de bewoner zijn veroorzaakt, zijn altijd voor rekening van de bewoner. In het onderhouds ABC ziet u óók welke reparaties wij van u overnemen als u een service-abonnement afneemt of lid wordt van het ontstoppingsfonds. 

Service-abonnement en ontstoppingsfonds

Kunt of wilt u het klein onderhoud niet zelf uitvoeren? Geen probleem, er staan twee services voor u klaar:

  1. Service-abonnement: wij nemen de meeste kleine reparaties van u over.
  2. Ontstoppingsfonds: wij lossen verstoppingen op van bijvoorbeeld uw toilet of gootsteen.

Kosten en voorwaarden

Het service-abonnement kost € 3,95 incl. BTW per maand (tarief per 1 februari 2017) en is minimaal een jaar geldig. Het ontstoppingsfonds kost € 0,90 per maand en geldt voor onbepaalde tijd. Lees voor meer informatie de algemene voorwaarden van het service-abonnement.

Aanmelden?

Gebruik hiervoor het aanmeldformulier service-abonnement. Zodra wij u aanmelding hebben ontvangen, kunt u gelijk gebruik maken van de gekozen service. Vanaf de 1e van de nieuwe maand betaalt u de kosten voor de gekozen abonnementen via uw huur.