Reparatie en onderhoud
Wij onderhouden uw woning zo goed mogelijk. Maar door dagelijkse slijtage zijn reparaties soms noodzakelijk. Als het onderhoud voor onze rekening is, laten we reparaties zo snel mogelijk uitvoeren. Volgens de wet bent u als huurder zelf verantwoordelijk voor kleine woningreparaties. Denk hierbij aan een lekkende kraan, ontstoppen van de afvoer en het ontluchten en bijvullen van de cv-ketel.
Uw zorg voor uw woning en woonomgeving
Wij onderhouden uw woning maar u bent zelf ook verantwoordelijk voor uw woning en woonomgeving. Klein onderhoud voert u dus zelf uit. Dit kunt dit zelf doen of hiervoor een serviceabonnement bij ons afsluiten. Ook bent u verantwoordelijk voor gebreken, reparaties en/of onderhoud veroorzaakt door uw gedragingen als bewoner(s); het zogenaamde bewonersgedrag. Meer informatie hierover vindt u hier.
Serviceabonnement en ontstoppingsfonds
Kunt of wilt u het klein onderhoud niet zelf uitvoeren? Geen probleem, er staan twee services voor u klaar:
- Serviceabonnement: Wij nemen de meeste kleine reparaties van u over.
- Ontstoppingsfonds: Wij lossen verstoppingen op van bijvoorbeeld uw toilet of gootsteen.
Voor meer informatie, ga naar Serviceabonnement.
Reparatie melden?
U kunt een reparatieverzoek telefonisch melden aan onze klantenservice via telefoonnummer 076 5644 644. Een reparatieverzoek kunt u ook via e-mail melden: klantenservice@laurentiuswonen.nl
Sprake van spoed?
Bel dan altijd direct met ons klantenservice, telefoonnummer 076-5 644 644. Ook na kantoortijden krijgt u een medewerker aan de lijn om u verder te helpen. Bij gas of stroomstoringen, belt u het nationale storingsnummer 0800-9009.
Uw reparatie betrekking op meerdere woningen?
Meldt u bijvoorbeeld een liftstoring of een algemene verwarmingsstoring? Dan pakken wij uw melding automatisch op voor alle woningen. Wij informeren de eerste persoon die contact met ons opneemt over de verdere afhandeling.
Planmatig onderhoud
Iedere woning heeft onderhoud nodig zodat u prettig kunt blijven wonen. Niet alleen u als huurder kunt hier een steentje aan bijdragen. Ook zorgen wij ervoor dat uw woning goed wordt onderhouden. Meer informatie over ons planmatig onderhoud vindt u hier.
Veelgestelde vragen over Reparatie en onderhoud
-
De lift van ons appartementencomplex heeft een storing. Wat moet ik doen?
Als de lift een storing heeft, belt u het telefoonnummer dat in de lift staat of geef de storing door aan onze klantenservice via 076 5644 644. De meeste liften hebben een spreek- en luisterverbinding. Als u vastzit in de lift, druk dan op deze knop. U krijgt rechtstreeks contact met het bedrijf dat de lift onderhoudt. Dit bedrijf onderneemt vervolgens meteen actie; ook in het weekend en 's-nachts.
-
Ik wil graag een reparatieverzoek doorgeven, hoe doe ik dat?
-U kunt een reparatieverzoek telefonisch melden aan onze klantenservice via telefoonnummer 076 5644 644 -Een reparatieverzoek kunt u ook via e-mail melden: klantenservice@laurentiuswonen.nl
-
Ik ben een nieuwe huurder en ik heb nog een aantal reparatieverzoeken. Wat kan ik doen?
Nadat u de sleutels van uw nieuwe woning heeft ontvangen, heeft u één week de tijd om mankementen door te geven. Neem contact met ons op onze klantenservice via tel. nr. 076 5644 644. De medewerker van onze klantenservice zorgt voor een correcte afhandeling. Uiteraard kunt u na deze week ook uw reparatieverzoeken indienen.
Voor een aantal herstelwerkzaamheden heeft u ons serviceabonnement nodig. Meer informatie over het serviceabonnement vindt u op onze website.
-
Doet Laurentius het schilderwerk / sauswerk als er een lekkage geweest is bij de bovenburen?
Het is altijd vervelend als u schade heeft waar u niets aan kan doen. Dit soort schades zijn gedekt door uw inboedelverzekring. Afhankelijk van uw polisvoorwaarden wordt deze schade door uw inboedelverzekering hersteld.
-
Wat doet Laurentius als ik hinder ervaar van de onderhoudswerkzaamheden?
Laurentius neemt dan contact op met de uitvoerende partij om te kijken hoe de overlast weggenomen of verminderd kan worden. Wanneer er aan onze woningen werkzaamheden uitgevoerd moeten worden, kan dit nu eenmaal wat overlast met zich meebrengen. We proberen dit tot een minimum te beperken.
-
Ik heb mezelf buitengesloten, wat nu?
Laurentius heeft geen reservesleutels van de huurwoningen.
De kosten voor het openmaken van de deur zijn voor uw eigen rekening. Hiervoor kunt u contact opnemen met de firma van den Acker via telefoonnummer 076 - 5147273
Prijsindicatie: De aanschaf van een nieuwe cilinder voor de voordeur bedraagt ongeveer 40 euro. Het uurtarief bedraagt ongeveer 60 euro. -
Ik wil een sleutelkastje plaatsen, hoe doe ik dit?
Ja dit is toegestaan, hierbij de voorwaarden:
- Het leveren en monteren sleutelkastjes gaat via de betreffende thuiszorg organisatie
- Indien appartementsgebouw, kastje monteren in/bij algemene entree. Kastje clusteren bij de eventuele andere kastjes die er al hangen.
- Indien eigen voordeur (bv. Begane grondwoning): kastje laten monteren op gevel bij voordeur. Niet in kozijn boren maar in gevel.